RSS

segamat in my memory....

salam kepada semua pembaca....skarang jam dah pon menunjukkan pukul 3.41 pagi..tp mata aku masih xnak lelap.msti sbb penangan nescafe o yg aku mnum td...menu makan malam aku ialah nasi goreng cina...malam ni agak seronok sbb aku makan smbil ditemani 4 org sahabat aku iaitu nowin,nabilah,bella n izah...mcm2 tau2 je aku ngah lapar....haha...em tp entry kali ni bukan nak citer pasal makanan,tp psl kenangan smasa aku blaja di segamat...tetibe satu persatu kenangan terpapar jelas dlm ingtan aku mlm ni...saat pertama kali aku menjejakkn kaki di uitm segamat...masa tu mak n ayah aku anta..aku rasa bahagia sgt2...pas letak2 barang,saat diorang nak balik...aku nangis...hehe....msti comel kan masa aku nangis tu..haha..pastu aku masuk bilik...masa tu kak eija n kak yui ade...diorang la insan yg banyak wat aku ketawa...tp apakan daya,aku smpat bermanja dgn diorang selama 1 sem je...em kak eija da kawen n ade anak sorang skang...kak yui plak masih single kot....sape nak tackel dia,contact aku,k..hehe...ampun kak yui!hm masuk je sem baru,aku plak jd senior bilik...junior pertama bilik aku aisyah...haha...klaka bila ingat gya dia pertama kali masuk bilik...aku biasela..suka wat muka ketat...dia takut rupanya ngan aku...tp kejap je...x lama pstu,ktorang kamcing dah...then,selang 1 sem...masuk lg 2 org junior aku..wani n zati...yg mana skarang ni,ketiga2 org "adik" aku da berjaya jgk smbung dgree...alhamdulilah...spanjang berada di segamat,ade 3 org pensyarah yg aku rapat....puan syarifah,puan azrin,dan cik huda..aku mula rapat ngan puan syarifah masa join COMPASS,ngan puan azrin masa jayakan projek seminar,dan ngan cik huda masa blaja database...group project aku plak biase ngan shida n dee...shida da smbung blaja kat puncak n dee sama ngan aku kat uitm shah alam...aku rapat gak ngan dak2 kelas aku kos CS110...smua sempoi tp berkaliber....hehe...di segamat jugalah aku mengenal apa erti cinta,sayang,rindu,kasih,benci,dendam,kecewa,gembira...semua la menjadi 1 rasa...aku da rasakan bertapa indahnya cinta...terasa aku di awangan...dan aku juga da rasakan bertapa peritnya jika kt lalai dengan nikmat cinta sementara yg dikurnia olehNYA...tp aku redha.bg aku,mungkin itu caranya Allah nak menguji tahap iman aku dan menjadikan aku semakin kuat dlm menempuhi sebarang dugaan....disebabkan aku lalai,pointer aku jatuh skali ganda..masa tu airmata mak aku menitis depan mata aku...Ya allah....luluhnya hati aku tgk...sejak tu aku nekad.aku takkan biarkan mak aku nangis sbb aku lagi...dan skarang alhamdulilah,ia mnjadi kenyataan...pesan aku pd teman2 di luar sana,kalo bercinta smbil blaja...jgn lupa bahawa jodoh tu bukan di tangan kt...utamakanlah ilmu,kerna kelak cinta itu akan dtg bersama sinar kejayaan yg pasti bersinar wat selamanya...wallahualam...

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: